Filled Under: , , , , ,

Cele mai mari erori ale Google

Google este una dintre companiile care, in ultimii ani, au cunoscut un succes rasunator la nivel international. Totul a inceput cu un motor de cautare, a continuat cu un serviciu de e-mail iar apoi a urmat inscrierea in cursa pentru cel mai bun sistem de operare pentru smartphones si tablete.
Dar desi vorbim despre o companie gigant recunoscuta la nivel international, nu vorbim despre o afacere perfecta. Ca orice alta firma, si Google a trecut prin momente de impas si a facut greseli. A investit in proiecte fara viitor care au esuat lamentabil.
Iata un top zece a celor mai mari erori ale Google, conform site-ului How Stuf Works.
Locul 10 - Google Lively
Google Lively este un exemplu perfect de idee buna, dar implementare gresita. Google Lively, lansat in 2008 si inchis dupa numai sase luni, era o realitate virtuala, asemanatoare cu "Second Life" in care utilizatorii puteau interactiona si isi puteau crea o existenta virtuala. Pe langa erorile de sistem si blocajele programului, Google Lively nu a beneficiat de o promovare eicienta si a fost considerat un esec al gigantului Google.
La ora actuala, toate realitatile virtuale de acest gen au pierdut mult din popularitate. Odata cu aparitia retelelelor de tip Facebook si Twitter, utilizatorii nu au simtit nevoia sa mai interactioneze cu straini in cadrul realitatilor virtuale mult mai greu de gestionat si manevrat si s-au mutumit in a comunica in cadrul retelelor sociale.
Locul 9 - Google Answers
Google Answers (raspunsuri - n. red.) a fost un alt proiect esuat al marii companii. Acesta incerca sa creeze o retea, ca un fel de forum, in care unii utilizatori sa puna intrebari si altii sa raspunda. Motivul pentru care Google Answers a fost inchis este pentru ca atunci cand cauta informatii, utilizatorii prefera sa foloseasca site-uri specializate, nu platforme unde sa raspunda alti utilizatori de Internet, priceputi sau nu.
Locul 8 - Google Print Ads si Google Radio Ads
Google Print Ads si Google Radio Ads au fost doua incercari ale Google de a se implica in adverisingul din afara mediului online. Dupa succesul rasunator avut cu reclamele online, Google a incercat sa se extinda. Astfel, a vrut sa aplice principiile online in mediul offline si sa identifice publicul tinta in mod similar conceptelor din mediul virtual. Dar acest serviciu al Google nu si-a putut dovedi utilitatea mai ales ca rezultatele erau foarte greu de masurat si nu puteau fi contorizate ca in online.
Locul 7 - Dodgeball
Dodgeball este un alt exemplu de idee buna, dar implementare gresita. Dodgeball este practic stramosul popularelor programe Foursquare si Facebook places. Dogeball are fi trebuit sa fie o retea sociala in care utilizatorii sa marcheze localurile in care au fost, sa impartaseasca pareri despre servire, mancare, bauturi, sa faca recomandari si sa dea sugestii.
Dogeball, impreuna cu creatorul sau, Dennis Crowley, au fost cumparate in mai 2005 de Google. Dupa doi ani de implementare greoaie si probleme legate de servere, Crowley si-a dat demisia de la Google lasand Dodgeball in urma. A plecat si a lansat Foursquare, o aplicatie care face acelasi lucru, dar care a reusit sa fie, timp de mai multi ani, in topul preferintelor utilizatorilor.
Locul 6 - Jaiku
In octombrie 2007, Google a anuntat ca a cumparat Jaiku, o platforma de micro-blogging. Ideea Google a venit prea tarziu. In 2009, Twitter era deja lider de piata in acest domeniu iar Jaiku nici nu apucase sa "isi ia zborul". In 2011, Google a anuntat ca inchide Jaiku.
Locul 5 - Google Notebook si Shared Stuff
Google Notebook si Shared Stuff au fost doua servicii interconectate care, din cauza designului si a modului de folosire, nu au fost pe placul publicului. Practic, cu ajutorul Notebook, utilizatorii puteau sa creeze diferite dosare pe diferite teme colectand in acelasi loc informatii de pe diferite site-uri de pe Internet. Apoi, cu ajutorul Shared Stuff aceste asa-zise dosare puteau fi impartasite cu alti utilizatori.
Locul 4 - Google Buzz
Google Buzz a aparut in 2010 fara prea mare tam-tam. Pur si simplu a aparut ca serviciu adiacent serviciului de e-mail. Google Buzz era in parte un agregator de retele sociale si in parte o retea sociala propriu-zisa. Sau altfel spus, o retea sociala care interactioneaza cu alte aplicatii sau retele sociale si care chiar imprumuta functii de la acestea. Contactele din agenda de Gmail erau considerate automat "prieteni" de Buzz. Prin urmare, utilizatorul Gmail era tinut la curent cu ce faceau acestia. In 2011, din lipsa de popularitate, Google a decis sa renunte la Buzz.
Locul 3 - Alternativele Wikipedia
SearchWiki, Knol and SideWiki au fost niste incercari nefericite ale Google de a depasi serviciul Wikipedia. Ele au inceput sa fie dezvoltate in 2008 dar dupa ce au esuat in a-si demonstra utilitatea au fost inchise.
Locul 2 - Google Video
Google Video a fost unul dintre cele mai notabile esecuri ale Google. Prin acest serviciu, compania a incercat sa detroneze Youtube-ul. Aceasta se intampla in 2005, inainte ca site-ul Youtube sa fie cumparat de Google. Pe scurt, Google nu a reusit pur si simplu sa creeze un program mai bun si nu a putut sa atraga publicul interesat.
Locul 1 - Google Wave
Cel mai mare esec al Google a fost Google Wave. Cand au lansat Wave, in 2009, reprezentantii gigantului motoarelor de cautare spuneau ca acest instrument va inlocui e-mailul, asa cum PC-ul a inlocuit masina de scris.
Pana la urma, utilizatorii nu au inteles ce face de fapt acest program, iar Google nu a clarificat niciodata problema. In realitate, Wave s-a dovedit a fi un editor care permitea colaborarea in timp real a mai multor utilizatori. Pentru a putea folosi Wave, utilizatorul trebuia sa-si faca un cont separat care nu era in niciul fel legat de conturile detinute deja pe celelalte aplicatii Google. In final, Wave s-a dovedit a fi greu de inteles, enervant de folosit si lipsit de functionalitate. In 2010, compania Google a anuntat inchiderea proiectului.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu