Google este una dintre companiile care, in ultimii ani, au cunoscut
un succes rasunator la nivel international. Totul a inceput cu un motor
de cautare, a continuat cu un serviciu de e-mail iar apoi a urmat
inscrierea in cursa pentru cel mai bun sistem de operare pentru
smartphones si tablete.
Dar desi vorbim despre o companie gigant
recunoscuta la nivel international, nu vorbim despre o afacere perfecta.
Ca orice alta firma, si Google a trecut prin momente de impas si a
facut greseli. A investit in proiecte fara viitor care au esuat
lamentabil.
Iata un top zece a celor mai mari erori ale Google, conform site-ului How Stuf Works.
Locul 10 - Google Lively
Google
Lively este un exemplu perfect de idee buna, dar implementare gresita.
Google Lively, lansat in 2008 si inchis dupa numai sase luni, era o
realitate virtuala, asemanatoare cu "Second Life" in care utilizatorii
puteau interactiona si isi puteau crea o existenta virtuala. Pe langa
erorile de sistem si blocajele programului, Google Lively nu a
beneficiat de o promovare eicienta si a fost considerat un esec al
gigantului Google.
La ora actuala, toate realitatile virtuale de
acest gen au pierdut mult din popularitate. Odata cu aparitia
retelelelor de tip Facebook si Twitter, utilizatorii nu au simtit nevoia
sa mai interactioneze cu straini in cadrul realitatilor virtuale mult
mai greu de gestionat si manevrat si s-au mutumit in a comunica in
cadrul retelelor sociale.
Locul 9 - Google Answers
Google
Answers (raspunsuri - n. red.) a fost un alt proiect esuat al marii
companii. Acesta incerca sa creeze o retea, ca un fel de forum, in care
unii utilizatori sa puna intrebari si altii sa raspunda. Motivul pentru
care Google Answers a fost inchis este pentru ca atunci cand cauta
informatii, utilizatorii prefera sa foloseasca site-uri specializate, nu
platforme unde sa raspunda alti utilizatori de Internet, priceputi sau
nu.
Locul 8 - Google Print Ads si Google Radio Ads
Google
Print Ads si Google Radio Ads au fost doua incercari ale Google de a se
implica in adverisingul din afara mediului online. Dupa succesul
rasunator avut cu reclamele online, Google a incercat sa se extinda.
Astfel, a vrut sa aplice principiile online in mediul offline si sa
identifice publicul tinta in mod similar conceptelor din mediul virtual.
Dar acest serviciu al Google nu si-a putut dovedi utilitatea mai ales
ca rezultatele erau foarte greu de masurat si nu puteau fi contorizate
ca in online.
Locul 7 - Dodgeball
Dodgeball este un alt
exemplu de idee buna, dar implementare gresita. Dodgeball este practic
stramosul popularelor programe Foursquare si Facebook places. Dogeball
are fi trebuit sa fie o retea sociala in care utilizatorii sa marcheze
localurile in care au fost, sa impartaseasca pareri despre servire,
mancare, bauturi, sa faca recomandari si sa dea sugestii.
Dogeball,
impreuna cu creatorul sau, Dennis Crowley, au fost cumparate in mai
2005 de Google. Dupa doi ani de implementare greoaie si probleme legate
de servere, Crowley si-a dat demisia de la Google lasand Dodgeball in
urma. A plecat si a lansat Foursquare, o aplicatie care face acelasi
lucru, dar care a reusit sa fie, timp de mai multi ani, in topul
preferintelor utilizatorilor.
Locul 6 - Jaiku
In octombrie
2007, Google a anuntat ca a cumparat Jaiku, o platforma de
micro-blogging. Ideea Google a venit prea tarziu. In 2009, Twitter era
deja lider de piata in acest domeniu iar Jaiku nici nu apucase sa "isi
ia zborul". In 2011, Google a anuntat ca inchide Jaiku.
Locul 5 - Google Notebook si Shared Stuff
Google
Notebook si Shared Stuff au fost doua servicii interconectate care, din
cauza designului si a modului de folosire, nu au fost pe placul
publicului. Practic, cu ajutorul Notebook, utilizatorii puteau sa creeze
diferite dosare pe diferite teme colectand in acelasi loc informatii de
pe diferite site-uri de pe Internet. Apoi, cu ajutorul Shared Stuff
aceste asa-zise dosare puteau fi impartasite cu alti utilizatori.
Locul 4 - Google Buzz
Google
Buzz a aparut in 2010 fara prea mare tam-tam. Pur si simplu a aparut ca
serviciu adiacent serviciului de e-mail. Google Buzz era in parte un
agregator de retele sociale si in parte o retea sociala propriu-zisa.
Sau altfel spus, o retea sociala care interactioneaza cu alte aplicatii
sau retele sociale si care chiar imprumuta functii de la acestea.
Contactele din agenda de Gmail erau considerate automat "prieteni" de
Buzz. Prin urmare, utilizatorul Gmail era tinut la curent cu ce faceau
acestia. In 2011, din lipsa de popularitate, Google a decis sa renunte
la Buzz.
Locul 3 - Alternativele Wikipedia
SearchWiki, Knol
and SideWiki au fost niste incercari nefericite ale Google de a depasi
serviciul Wikipedia. Ele au inceput sa fie dezvoltate in 2008 dar dupa
ce au esuat in a-si demonstra utilitatea au fost inchise.
Locul 2 - Google Video
Google
Video a fost unul dintre cele mai notabile esecuri ale Google. Prin
acest serviciu, compania a incercat sa detroneze Youtube-ul. Aceasta se
intampla in 2005, inainte ca site-ul Youtube sa fie cumparat de Google.
Pe scurt, Google nu a reusit pur si simplu sa creeze un program mai bun
si nu a putut sa atraga publicul interesat.
Locul 1 - Google Wave
Cel
mai mare esec al Google a fost Google Wave. Cand au lansat Wave, in
2009, reprezentantii gigantului motoarelor de cautare spuneau ca acest
instrument va inlocui e-mailul, asa cum PC-ul a inlocuit masina de
scris.
Pana la urma, utilizatorii nu au inteles ce face de fapt
acest program, iar Google nu a clarificat niciodata problema. In
realitate, Wave s-a dovedit a fi un editor care permitea colaborarea in
timp real a mai multor utilizatori. Pentru a putea folosi Wave,
utilizatorul trebuia sa-si faca un cont separat care nu era in niciul
fel legat de conturile detinute deja pe celelalte aplicatii Google. In
final, Wave s-a dovedit a fi greu de inteles, enervant de folosit si
lipsit de functionalitate. In 2010, compania Google a anuntat inchiderea
proiectului.
Filled Under: erori google, Google, greseli, informatii utile, it, Stiri externe
Cele mai mari erori ale Google
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu