Sistemul, instalat mai intai pe un Peugeot 208, va combina un motor
normal cu un sistem revolutionar care va functiona pe baza de aer
comprimat si care va reduce consumul de benzina chiar si cu 80%.
O masina pe care se va instala “Hybrid Air” va fi cu aproximativ 1.500 de euro mai ieftina decat actualele modele hibrid.
De mai bine de doi ani, 100 de oameni de stiinta si ingineri lucreaza
la masina care va merge cu aer, in conditii ultra-secrete, la centrul de
cercetare din orasul francez Velizy, la sud de Paris.
“Hybrid Air” este pariul pe care directorul executiv al producatorului
auto, Philippe Varin, il face, in incercarea de a salva compania de
renume mondial, care se afla pe marginea prapastiei din cauza crizei
financiare.
Sistemul revolutionar va putea fi instalat pe orice masina fara a
modifica in vreun fel designul si fara a folosi din spatiu. Pe dinafara,
o astfel de masina va fi identica cu una conventionala.
“Nu este vorba de vreo ciudatenie, acestea vor fi masinile viitorului in curand”, a declarat un purtator de cuvant al companiei.
Peugeot, care a prezentat recent prototipul motorului, a instalat
tehnologia mai intai pe modelul 208. Noul motor revolutionar, care
combina petrolul cu aerul comprimat, va da lovitura pe piata masinilor
hibrid, pentru ca nu va mai fi nevoie de bateriile foarte scumpe.
Sistemul combina un motor normal cu combustie interna cu o cutie de viteze modificata si cilindri cu aer comprimat care depoziteaza si elibereaza energie. Acest lucru ii permite sa functioneze atat cu combustibil, cat si cu aer sau o combinatie intre cele doua.
Aerul ar putea fi folosit in orase, cand sistemul s-ar putea activa la
viteze mai mici de 60 km/ora, fiind folosit astfel in 60-80% din timpul
petrecut in trafic in oras.
Sistemul cu aer comprimat va putea refolosi toata energia pierduta in
mod normal atunci cand masina incetineste sau cand soferul pune frana.
Compania a anuntat ca noul sistem revolutionar este mai ecologic, mai
ieftin si nu prezinta niciun pericol in plus in cazul unui accident.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu