1. Anvelopele de iarna sunt obligatorii de la 1 noiembrie
Nimic mai fals. Conform legii, nu exista niciun termen calendaristic in
care soferii sunt obligati sa aiba autoturismul dotat cu anvelope de
iarna. Initial se vehicula termenul cuprins intre 1 noiembrie si 1
martie, ca fiind perioada in care masinile trebuie sa fie incaltate cu
pneuri dedicate sezonului rece. Legea oficiala in varianta finala spune
ca trebuie sa ai pneuri de iarna acolo unde este zapada, indiferent de
luna anului. Adica daca esti pe Transfagarasan in luna august si te
apuca ninsoarea, vei primi amenda daca incurci circulatia din cauza
pneurilor tale de vara.
3. Pneurile de iarna franeaza mai bine vara, ca sunt mai profilate
O afirmatie pe care o auzim destul de des. Insa este eronata complet.
Lumea crede ca daca un pneu are profil mai agresiv, cu blocurile de
cauciuc scoase mai in evidenta, asa cum sunt cele de iarna, atunci va
frana mult mai bine pe asfalt uscat, vara. La fel crede lumea si pentru
ca aceste gume sunt mai moi, avand o aderenta crescuta in conditii de
vara, pe asfalt uscat. Aceste convingeri sunt insa gresite. Pentru ca
anvelopa de iarna este fabricata dintr-un material special dedicat
sezonului rece, care se bucura de proprietatile sale atunci cand
temperatura e mai mica de 7 grade. Daca folosim anvelopele de iarna cand
e cald, suprafata de rulare se va uza mai repede, distanta de franare
va creste, pentru ca materialul are aderenta buna doar cand e frig, iar
inaltimea profilului va permite blocurilor din cauciuc sa aiba o miscare
mare, atat la demaraj, cat si la franare.
4. Trebuie sa ne montam anvelopele de iarna la prima zapada
Sunt tot mai multi cei care asteapta primii fulgi de nea, inainte sa se
duca la vulcanizare. Este gresit insa acest lucru. Pentru ca trebuie sa
ne montam pneurile de iarna atunci cand avem primele temperaturi
constante mai mici de 7 grade. Adica, daca avem mai multe zile
consecutive cu temperaturi scazute, trebuie sa ne instalam gumele de
iarna. Chiar daca nu ninge. Poate sa nu ninga toata iarna, dar daca e
frig, e bine sa avem pneurile de iarna puse, ca sa franam mai bine, sa
avem o stabilitate mai buna si sa nu uzam prematur setul de vara.
5. Sunt bune si anvelopele cu profil de 3-4 mm in carne
Trebuie stiut ca un pneu de iarna, atunci cand este nou, are un profil
de 8-10mm. In schimb ce un pneu de vara are cam 6-7mm. Adica, daca la un
pneu de vara, un profil aflat la jumatate, adica de 3-4mm inca mai
poate fi folosit, la anvelopele de iarna marja de uzura e mai mica.
Adica daca o anvelopa de iarna are un profil mai mic de 5mm, aceasta nu
mai corespunde tuturor parametrilor pentru care a fost fabricata. O
anvelopa cu “carne” de numai 3-4mm nu mai este buna de nimic. Profilul
nu va mai evacua apa cum trebuie, nu va mai avea aderenta pe zapada si
polei, iar distanta de franare se va lungi simtitor.
Filled Under: anvelope, anvelope de iarna, auto, informatii utile, soferi
Lucruri intelese gresit despre anvelopele de iarna
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu